a
HomeBiznesDofinansowanie targów zagranicznych.

Dofinansowanie targów zagranicznych.

Dofinansowanie targów zagranicznych.

Każdy przedsiębiorca rozumie rolę, jaką w prowadzeniu firmy może odegrać uczestnictwo w targach zagranicznych. Korzyści dla firmy i naszego własnego rozwoju są liczne i ciężko je przecenić. Koszty takiego przedsięwzięcia są jednak dość wysokie. Czy można się starać o dofinansowanie takiego wyjazdu?

Skąd dofinansowanie?

Dofinansowanie targów zagranicznych jest realizowane z unijnych funduszy w ramach projektów wspierających współpracę gospodarczą za granicą oraz rozwój transportu. Przyznawane są one przez Regionalne Programy Operacyjne, a zasady ich przyznawania są ustalane indywidualnie przez każde województwo.
Celem programu dofinansowania targów jest wzmocnienie więzów łączących polską gospodarkę z zagranicznymi dzięki zaprezentowaniu polskich przedsiębiorców jako pełnoprawnych partnerów biznesowych.
Działanie to ma zwiększyć ilość polskich firm sprzedających swoje produkty i usługi za granicę.

Jak się starać o dofinansowanie?

Rozważając wyjazd na Polexpo – targi zagraniczne musimy liczyć się z szeregiem dokumentów, jakie będziemy musieli zorganizować, ale przede wszystkim musimy sporządzić kosztorys działań związanych z organizacją targów. Koszty te to:
– koszt najmu powierzchni wystawowej na targach,
– cena zabudowy stoiska na targach,
– wycena usług tłumacza, chyba że władamy językiem obcym w dobrym stopniu – wówczas ten aspekt możemy pominąć,
– koszty noclegowe dla nas i ekipy,
– koszt przeprowadzenia analizy rynkowej dla potrzeb wyjazdu,
– cena zakupu bazy danych potencjalnych kontrahentów, i inne.
Ponieważ zarówno proces sporządzania kosztorysu, zbierania danych, jak i formalności związane ze składaniem wniosków są stosunkowo skomplikowane, warto cały ten proces powierzyć profesjonalnemu doradcy, choć możemy oczywiście pokusić się o samodzielne przygotowanie dokumentacji.

Korzyści

Nie dajmy się zniechęcić formalnościom – wyjazd na targi zagraniczne to doskonała okazja, by zdobyć zagranicznych partnerów biznesowych, nowych klientów, a także by się sporo nauczyć i wymienić doświadczeniami.
Z punktu widzenia przedsiębiorcy zdobywanie klientów zagranicznych to nie tylko możliwość poprawy sytuacji finansowej firmy. Patrząc długodystansowo jest to świetną okazją do nauki i czerpania inspiracji.
I właśnie ta wymiana doświadczeń i podpatrywanie rozwiązań będzie dla naszej firmy najcenniejszą nauką, jaką możemy wynieść z uczestnictwa w targach zagranicznych.

Warto zainwestować w wyjazd na targi zagraniczne, zwłaszcza jeśli nasza firma ma już ugruntowaną pozycję na rynku krajowym i szukamy nowych możliwości i kierunków rozwoju.

Rate This Article
No Comments

Sorry, the comment form is closed at this time.